Â
Visit Kop van Noord-Holland
De poort van Holland met 3 unieke kusten
Als onderdeel van de voormalige destinatiemarketingorganisatie (DMO) Holland boven Amsterdam, werkt Campaigns&Results sinds 2017 voor de Kop van Noord-Holland. In dat jaar kregen we van de ambtelijke stuurgroep van de gemeenten Den Helder, Hollands Kroon, Schagen en Texel de opdracht voor het maken van een toeristisch meerjarenplan en regioprofiel voor de Kop. Aansluitend kreeg C&R ook de opdracht om een operationeel marketingplan op te stellen inclusief de uitvoering daarvan.
Om te komen tot een stevige (en tijdsbestendige) basis voor het regioprofiel, heeft C&R o.a. onderzoek gedaan naar het profiel van de huidige en gewenste bezoekersdoelgroepen. Is in kaart gebracht wanneer bezoekers komen, hoelang ze (ver)blijven, waar en waarin ze verblijven, wat hun meest favoriete activiteiten zijn tijdens een verblijf (…oftewel, waar komen ze eigenlijk voor), wat het gemiddelde uitgavepatroon is en of ze vaker in een jaar terugkomen.