Leiden&Partners is verantwoordelijk voor de branding en marketing van de stad Leiden (…en regio) met als doel, naast het gastheerschap van de stad, het merk ‘Leiden’ op de kaart te zetten, gerichte groei te realiseren in het aantal bezoekers, congressen en studenten en het stimuleren van investeringen. Maar ook om de verbinding te leggen tussen de vitale stad, haar bewoners, bezoekers en de regio.

Sinds de oprichting in 2007 van Leiden Marketing (inmiddels Leiden&Partners) is  Campaigns&Results in verschillende hoedanigheden zeer nauw betrokken bij de succesvolle businesscase ‘De branding van Leiden’. Belangrijke mijlpalen zijn o.a. het winnen van de prestigieuze Nationale Citymarketing Trofee in 2019 en in 2023 het winnen van de ‘Place Brand of the Year Award’ met het Leiden, European City of Science jaar. Sinds 2007 een unieke, bijzondere en heel plezierige samenwerking waar wij erg trots op zijn!

Breed en divers

De C&R werkzaamheden voor Leiden&Partners zijn enorm divers, o.a. de Leiden City Guide (NL|ENG), stadsgids, Leiden City Map, Museumfolder, het jaarlijkse Marketing- en Partnerplan en de thematische en erg goed verkopende Stadswandelingen. Van oudsher zijn deze stadswandelingen erg populair onder nationale en internationale bezoekers. Voor bestaande en nieuwe stadswandelingen ontwikkelde C&R een nieuw format, rijk geïllustreerd met beelden en historisch e/o wetenschappelijk verantwoorde teksten. Belangrijke stadspartners zoals de musea, Universiteit Leiden, Museum De Lakenhal en Erfgoed Leiden en Omstreken leveren aan de wandelingen belangrijke bijdragen.

Voor het Leiden Convention Bureau en Leiden International Centre maken we met veel plezier de Newcomer Guide en de Congresbrochure en doen we voor de VVV/Brandstore o.a. de in- en outdoor signing.

Leiden&Partners LCB | Campaigns&Results

The whole Kitchen

Destinatiemarketing

Concept & vormgeving

Branding

Consult & advies

Signing indoor / outdoor

Animatie, film, fotografie

Leiden als middelpunt in de regio

In de loop der jaren is Leiden&Partners de regio in gegaan en zocht, met succes, regionale samenwerking. Zo zijn onder meer zeven fietsroutes gerealiseerd. In deze belevingsroutes, die gebruik maken van het bestaande fietsknooppuntennetwerk, wordt op thematische wijze de stad-land verbinding gelegd. En samen met Katwijk, Voorschoten, Oegstgeest en Wassenaar vormt Leiden de ‘Streek van Verrassingen’ waarbij de focus ligt op bewoners en bezoekers. C&R maakt met ingang van 2024 zowel het on- als offline magazine ‘Proef de Streek’.

Fietsen leidse regio | Campaigns & Results x Leiden&Partners
Streek van verrassingen | Campaigns&Results
Signing outdoor indoor | Campaigns&Results

Leiden. De stad is je leslokaal

In opdracht van de Gemeente Leiden maakten Leiden&Partners en Campaigns&Results een serie korte wervingsfilms rond het thema onderwijs in de Leidse Regio als onderdeel van de wervingscampagne om leraren en docenten aan te trekken en de kwaliteit van het onderwijs in de toekomst veilig te stellen. Kijk hier naar zeven docenten met passie voor hun vak.

Leiden Kennisstad

Kennis en wetenschap zijn verankerd in de merkpijlers van Leiden, de eerste en oudste universiteitsstad van Nederland. Om die positionering kracht bij te zetten en betekenisvolle inhoud te geven geeft Leiden&Partners tweemaal per jaar de z.g. Kennisbijlage uit (afwisselend NRC en Volkskrant). Vormgeving en beeldredactie: Campaigns&Results.

Leiden & Partners | Campaigns & Results
video concept | Campaigns & Results