Gastvrije Randmeren

Watergebied de Randmeren is een groot recreatiegebied en geliefd bij watersporters. De Randmeren bestaan uit het Gooimeer, Eemmeer, Veluwemeer en het Nulder- en Nijkerkernauw, Wolderwijd en het Drontermeer. Of je nu een liefhebber bent van verstilde en authentieke natuur of van spektakel op het water, het gebied geeft bezoekers volop de ruimte en meerโ€ฆ Parasailing, kiten, surfen, sloepje huren, culinair genieten of meer ontdekken over de geschiedenis van bijvoorbeeld de Hanzesteden. Het Randmerengebied is het grootste ononderbroken vaargebied van Nederland.

De weg wijzen

De initiรซle opdracht aan Campaigns&Results was te zorgen voor selectieve duiding van dit mooie water- en natuurgebied voor specifieke doelgroepen. Er is weliswaar sprake van jaarrond verblijfsrecreatie, maar men wil vooral sturen op duurzame, verantwoorde recreatie met behoud van karakter en leefbaarheid van het gebied.

In communicatie moet datgene wat de Randmeren zo uniek maakt tot uiting komen; de combinatie van gastvrijheid, natuur, ruimte, ontspanning voor kleine of grote groepen, voor jong en oud en met de -letterlijk- alles verbindende factor: water. Massatoerisme is beslist onwenselijk, Campaigns&Results ontwikkelde daarvoor een uitgebalanceerde, ingetogen communicatiestrategie en mediakeuze.

Campagne Randmeren | Campaigns&Results

The whole Kitchen

Propositie en positionering

Branding en strategie

Art & copy

Logo en stijl van het huis

Direct marketing

On- en offline marketing

Pers & PR

Animatie

Webdesign

Film en fotografie

Mix&Match website

De Randmeren-website is ontwikkeld op basis van de โ€˜Mix&Matchโ€™ gedachte. Uitganspunt is om je eigen verblijf – kort of lang – op maat samen te stellen. Door o.a. overzichtelijk Zoeken & Vinden op een thema, en een thema vervolgens weer matchen met een activiteit, evenement en/of locatie. Zo is op elke webpagina een digitale kaart beschikbaar met informatie over de locaties en het actuele aanbod.

Toekomstvisie Randmeren

In 2024 startte Gastvrije Randmeren een participatieproject bestaande uit o.a. onderzoek onder bewoners, ondernemers, bezoekers en maatschappelijke organisaties uit de 15 gemeenten rond de Randmeren. Insteek: de toekomstvisie Randmeren. O.a. herinrichting en infrastructurele aanpassingen van het gebied.

In de vorm van grote on- en offline moodboards โ€˜De 10 Dromenโ€™ werd aan de doelgroep gevraagd waaraan zij wel of juist geen behoefte hebben als het gaat om de ontwikkeling van het gebied. Insteek is o.a. dat toerisme goed is voor o.a. de lokale economie maar dat faciliteiten en inkomsten ten goede moeten komen aan de leefomgeving (regeneratief toerisme). Campaigns&Results ontwikkelde een online campagne ter ondersteuning van het project en vooral om de beoogde doelgroepen te informeren en bewust te maken van hun rol en invloed en te vragen naar hun keuzes en dromen.