Campaigns&Results haalt campagne Holland boven Amsterdam binnen
Campaigns&Results haalt campagne Holland boven Amsterdam binnen
Campaigns&Results haalt campagne Holland boven Amsterdam binnen
Campaigns&Results haalt campagne Holland boven Amsterdam binnen
Campaigns&Results haalt campagne Holland boven Amsterdam binnen
Na het winnen van een pitch voor een nieuwe marketingcampagne en communicatieconcept blijft Campaigns&Results (Leiderdorp) het communicatiebureau van destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam. Het bureau was de afgelopen vier jaar al verantwoordelijk voor alle marketingcommunicatie activiteiten.
Endorsed imagocampagne
De pitch was uitgeschreven met als leidraad een z.g. endorsed imagocampagne voor Holland boven Amsterdam. De regio Noord-Holland Noord wordt toeristisch gezien aangeduid en gepositioneerd onder deze naam (HbA). Uit vier bureaus is Campaigns&Results unaniem gekozen om de voorgestelde campagne vorm te geven en uit te voeren. “Het is altijd spannend om een pitch uit te schrijven, vooral als je heel tevreden bent met je huidige bureau,” aldus Marlies Groot, marketingmanager HbA. “Ik bewonder daarom des te meer de ijzersterke claim en dito communicatieconcept dat door Campaigns&Results is gepresenteerd. Ze hebben daarmee de pitch gewonnen en onze keuze van ruim 4 jaar geleden overtuigend herbevestigd. Het getuigt van veerkracht, flexibiliteit en creativiteit, maar ook van de kwaliteit om zelfkritisch te zijn en er nog een schepje bovenop te doen. We zijn superblij dat we de samenwerking zo weer jarenlang kunnen voortzetten. Alles in één hand: strategie, creatie, media en implementatie. Met recht campagnes en resultaten!”
Campagneconcept
Het campagneconcept focust op het thematisch en actiematig gericht inzetten van bewoners, bezoekers, ondernemers (‘de endorsers’) van het gebied. Zij vertellen en zoomen in op wat HbA uniek, en een (herhaal)bezoek de moeite waard maakt. De campagne bouwt door op het bestaande fundament van imago, gebiedsiconen en thema’s van HbA. Henk Velders (strategie en creatie Campaigns&Results): “Dat we de pitch gewonnen hebben en dus mogen blijven werken voor HbA, is een kroon op ons werk. Door covid-19 moesten we steeds creatief, slim en heel flex omgaan met de campagnes, boodschappen, momenten, context etc. Insteek was altijd: wat kan er wel? Dan zetten we dat in de etalage. Dat we zulke goede resultaten hebben behaald, is iets om samen met het HbA-team heel trots op te zijn. De nieuwe campagne vergt in creatief en strategisch opzicht een andere insteek, zeg maar een uitdagende verdieping in woord, beeld en verpakking. Pittige uitdaging, maar we hebben enorm veel zin in om dat wat we bedacht hebben in praktijk te brengen.” E.e.a. zal zowel on- als offline zichtbaar zijn bij start van de voorjaarscampagne 2022, medio maart/eind april.
2017 – 2021
In de eerste twee jaar richtten de HbA-campagnes zich primair op het duiden van het gebied en het vermarkten van de toeristische (gebieds)iconen (o.a. tulpen, de 3 unieke kusten, het authentieke Holland). Hiervoor werd o.a. mass media ingezet om een zo groot mogelijk publiek te bereiken. In het 3e en 4e jaar werd gekozen voor meer special interest media. Afgestemd op specifieke bezoekers-doelgroepen en activiteiten. Zo werden bijna 1 op 1 de wandel-, fiets- en natuurliefhebbers, rustzoekers en gezinnen met jonge kinderen bereikt. Resulterend in kwalitatief ‘betere’ bezoekers aan de website die langer bleven en meer webpagina’s bezochten.