Contentstrategie & contentcreatie… Het realiseren van doelstellingen van onze relaties staat bij Campaigns&Results altijd centraal. Het resultaat telt, dat verankeren we in iedere on- en offlinecampagne. Contentcreatie en -productie zijn daarbij wat ons betreft cruciaal. Content, in welke vorm dan ook, zien we als een essentieel instrument. Het vertelt niet alleen het verhaal van het merk, het trekt de aandacht. Het legt vooral ook de basis voor een sterke band (…en de bevestiging daarvan) met je doelgroep. Die moet zich thuis, veilig, (h)erkend bij je merk voelen. Een slimme contentstrategie bouwt aan herkenning en vertrouwen en omvang van je fanbase. Content die steeds weer opnieuw scoort en overtuigt is het resultaat van o.a. constante analyse en interpretatie van bezoekcijfers. Zo doende weten tijdig waar, wanneer en hoe we moeten bijsturen.
De essentie van contentmarketing is het maken en verspreiden van waardevolle en relevante content. Niet alleen om nieuwe klanten aan te trekken en te bereiken, maar ook om je huidige klanten te behouden en steeds weer opnieuw te inspireren, te boeien en te binden. Dat doe je o.a. met goed geschreven verhalen die opvallen en ook echt ergens over gaan. Met unieke foto’s en illustraties, met blogs, video’s, infographics en sociale media posts.
Contentmarketing is essentieel om je doelgroep te bereiken, je merkidentiteit te versterken, de betrokkenheid te vergroten en natuurlijk om merkvoorkeur te creëren en te borgen. Behalve de middelen is een strakke, logische en vooral strategische contentplanning zeer bepalend voor succesvolle contentmarketing. Spannende content ‘waar je als lezer wat aan hebt’ die met een vaste regelmaat gepubliceerd wordt, zorgt dat daar verwachtingsvol naar uitgekeken wordt!
Cijfers zeggen alles Data analyse is leading. Het is de dagelijkse achterkant van je gelijk of ongelijk. In de contentstrategie voor een relatie hebben we gezamenlijk bepaald hoe, wanneer, waar en wat we vertellen. Een heldere analyse van de online activiteiten laat zien wat wel/niet scoort en welke boodschap wel of niet aanslaat bij de beoogde doelgroep. Het laat ook feilloos zien welke media en middelen het best scoren of juist niet. Aspecten die het totaalbeeld vormen van de online performance, als een dashboard met meters en knoppen. Door regelmatig kritisch naar resultaten te kijken en die structureel te analyseren wordt duidelijk waar ruimte is voor bevestiging of verbetering.
Campaigns&Results maakt gebruik van een aantal tools voor rapportage en analyse die een essentieel middel zijn voor een succesvolle online marketingstrategie. Ze helpen om betere beslissingen te nemen, prestaties te optimaliseren en het rendement op de marketingkosten te verbeteren. We weten ons daarbij gesteund door de slimme en ervaren online marketeers van onze partner Qlikr.
Praktijk als beste bewijs Voorbeelden van succesvolle contentstrategie en contentcreatie waarin we ons als strategisch communicatiespecialist hebben bewezen zijn o.a. Letselschade.com/Loonschade.com, Kop van Noord-Holland, Gastvrije Randmeren.
Qlikr is een jong online marketingbureau voor wie de mogelijkheden in de snelgroeiende online wereld simpelweg ein-de-loos zijn. Opgegroeid in de wetenschap dat (technische)ontwikkelingen snel kunnen gaan, zijn ze snel vertrouwd met nieuwe kanalen en even zo snel snappen ze het succes of falen daarvan. Wat werkt wel en wat niet (meer). Qlikr begrijpt hoe het werkt, wijst de weg en helpt opdrachtgevers een heel stuk verder dan de ‘lange halen, snel thuis’ trucjes.
Voor Loonschade.com ontwikkelde C&R een breed ingezette online campagne die inzet op de risico’s voor werkgevers als het gaat om de verhaalbaarheid van loon- en letselschade. De campagne richt zich tegelijkertijd op consumenten.
McDonald’s Schiphol schakelde Qlikr in voor de werving van nieuwe medewerkers. Voor o.a. de vestiging in de vertrek-/aankomsthal (24/7) werd via diverse online platforms een op de belevingswereld van de beoogde doelgroepen gerichte campagne uitgerold.
De online campagnes voor Visit Kop van Holland zetten succesvol in op een combinatie van thema’s, seizoenen, bezoekmomenten en -motieven en de gebiedsiconen. Heel specifiek is per doelgroep de boodschap en het platform bepaald.