Skip to main content
Musea | C&R

Museum Kaap Skil | Texel

Museum Kaap Skil op het eiland Texel is een uniek museum vol verhalen en avonturen van de zeebodem. Voor jong en oud steeds weer een verrassing om te zien wat er binnen en buiten te doen en te beleven valt.

 

Nieuw logo enstijl van het huis

Kaap Skil heeft sinds de oprichting in 1980 meerdere namen en logo’s gehad. Met het oog op de toekomstplannen was het tijd om de huisstijl en het logo kritisch tegen het licht te houden. Belangrijke beweegredenen waren o.a. de bereikbaarheid, zichtbaarheid, vindbaarheid en naamsbekendheid van het museum.

Een nog belangrijker rol speelden de grootse plannen om de Palmhoutwrakcollectie met ‘De Jurk’ en andere bijzondere zeebodemvondsten in een vaste tentoonstelling in het museum op te nemen. Bij deze nieuwe fase voor het museum past een nieuwe, internationale tijdbestendige uitstraling.

Museum Kaap Skil | C&R

Maritieme herkomst

Het lijnenspel in het logo voor Museum Kaap Skil is geïnspireerd op de hoogte- en dieptelijnen van de zeekaart rondom het eiland Texel. Gecombineerd met een speciaal voor Museum Kaap Skil ontworpen stevig, stoer, tijdloos en maritiem lettertype.

Strategisch marketingplan 2020-2025

Museum Kaap Skil is onderdeel van Stichting Texels Museum (STM). Campaigns&Results schreef voor STM het strategisch meerjaren marketing- en communicatieplan.

Jurk

The whole Kitchen

Propositie & (her)positionering

Art & Copy

Branding

On- en offline marketing

Signing outdoor

Webdesign

Ecomare

is het centrum voor de wadden en Noordzee op het Noord-Hollandse Waddeneiland Texel.

Ecomare combineert de opvang van zeehonden en vogels met een natuurmuseum en openbaar aquarium. Door de veelzijdigheid van het centrum krijgen bezoekers een uitgebreid en indringend beeld van de natuur van Werelderfgoed Waddenzee, de Noordzee en het eiland Texel.

Daarnaast worden buitenprogramma’s en excursies georganiseerd voor scholen en toeristen in de Texelse natuur, langs het strand en op het wad.

Ecomare | Campaigns&Results

Positionering 

Campaigns&Results verwierf de opdracht voor een aangescherpte positionering en volledige restyling van o.a. logo, huisstijl, website en beeldtaal. Veel communicatie uitingen waren toe aan revisie en hadden hoognodig een vertaalslag naar heden en toekomst nodig. Strikte voorwaarde was dat enkele vertrouwde elementen uit het oude logo zoals de ovale vorm, die het eiland Texel symboliseert, herkenbaar zouden blijven. Met deze randvoorwaarden als uitgangspunt werd een nieuwe variant van het woordmerk ontwikkeld. De eilandvorm met de lijnen eromheen is gebleven, maar kregen in de opgestrakte vorm de betekenis die ze verdienen; zee, zand en land. Daarbij is gekozen voor een natuurlijk kleurenpallet.

Voor het subscript hanteerden we het even heldere als simpele uitgangspunt: ‘zeg wie je bent, wat je doet en waar ik je kan vinden’. De propositie (en publieksassociatie) van Ecomare is in de loop van de jaren uitgegroeid tot veel meer dan ‘zeehondenopvang’. Daarom is gekozen voor natuurmuseum & zeehondenopvang in combinatie met de destinatieduiding; Texel.

Ecomare | Campaigns&Results
Wonderlijk wad | C&R
Leiden&Partners | Campaigns&Results

Leiden&Partners

verzorgt jaarlijks de on- en offline promotie t.b.v. de 13 Leidse musea.
Onderdeel van deze z.g. cultuurcampagne is de productie en distributie van de fysieke en digitale museumfolder. Voorheen werden jaarlijks 2 (papieren) edities uitgebracht zodat altijd de meest recente en aanstaande exposities meegenomen konden worden. In 2023 ontwikkelde Campaigs&Results een nieuw concept met per museum een QR code die altijd direct doorverwijst naar de meest actuele tentoonstelling.

Reddingmuseum | C&R

Volle Kracht Vooruit

was de titel van een nieuwe VR tentoonstelling van het Reddingmuseum in Den Helder. Campaigns&Results ontwikkelde een low budget on- en offline campagne voor een brede doelgroep (5 tot 95 jaar). Met o.a. outdoor uitingen, social advertising en print. Strategisch ingezet in o.a. de aanloop naar de opening en tijdens (school)vakanties.