Skip to main content
Toon en taal begrijpen | Campaign&Results

Onderwijs & overheid  Succesvol samenwerken betekent in alle branches en sectoren dat je elkaar begrijpt. En begrijpen begint dan vooral bij goed luisteren, doorvragen, snappen binnen een organisatie hoe de hazen lopen. Hoe bij de ene organisatie de hiërarchische en bij de andere de politieke verhoudingen liggen en waar de gevoeligheden. En heel actueel, de omgangsvormen en -normen leren kennen en begrijpen. Campaigns&Results werkt al vele jaren met en bij uiteenlopende overheids- en onderwijsinstanties, en opdrachtgevers die in die sectoren werkzaam zijn. Geen grotere uitdaging dan elkaars toon en taal te leren. En… die vaardigheden te vertalen naar relevantie communicatie uitingen, vormen en de best passende media.

VO Gids | Campaigns&Results

VOGids: 63 edities, oplage 201.000  In opdracht van de Onderwijs Communicatie Groep verzorgt  C&R sinds 2015 de productie van de VOGids. De gids verschijnt jaarlijks in oktober en wordt gedistribueerd naar zo’n 6.800 basisscholen in 63 edities. Een omvangrijke operatie. De gids wordt samengesteld door een onafhankelijke redactie om groep 7/8 leerlingen en hun ouders te informeren bij de overgang van de basisschool naar het voortgezet onderwijs. De scholen gebruiken de gids als lesmateriaal en leerlingen krijgen de gids mee naar huis.

MBO Kompas | Campaigns&Results

mbo kompas  In 2022 startte de OC Groep met het MBO Kompas. Een opleidingen keuzegids voor vmbo-leerlingen die hen wegwijs maakt in het brede aanbod mbo-opleidingen. De gids voorziet daarmee in een grote vraag en draagt bij aan een beter imago van het mbo-onderwijs en met name de beroepen en vakopleidingen. C&R is ook voor het MBO Kompas verantwoordelijk voor de productie, ‘stijl van het huis’, website en ondersteunend materiaal, zoals de open dagen checklist en ondersteunend verkoopmateriaal.

SWV ZOUT infographics | Campaigns&Results

Passend onderwijs in Zuidoost-Utrecht  Ieder kind heeft recht op
onderwijs dat aansluit op haar of zijn mogelijkheden en behoeften. Dat is de grondgedachte van passend onderwijs. Samenwerkingsverband PO
Zuidoost-Utrecht (SWV PO ZOUT) maakt zich daar sterk voor.

Wegwijs  Voor ZOUT ontwikkelde Campaigns&Results o.a. een nieuwe website, brochures, nieuwsbrief format, informatiemateriaal, infographics. Primaire communicatiedoelgroepen zijn de onderwijsinstellingen, de onderwijsmedewerkers en schoolbesturen.

Zij zijn voor ouders die voor hun kind op zoek zijn naar scholen voor speciaal (basis)onderwijs, de voordeur en het eerste aanspreek- en informatiepunt. Best ingewikkelde materie en volop regelgeving waarin het, als je onbekend bent met de materie, een pittige zoektocht is. C&R ontwikkelde in opdracht van ZOUT en ten behoeve van de scholen (oftewel de ouders die op zoek zijn) een interactieve kaart (waar vind ik in mijn regio de beste school), schema’s en infographics die ouders de weg wijzen in het systeem van onderwijs en regelgeving.

ODNZKG | Campaigns&Results
ODNZKG | Campaigns&Results
ODNZKG | Campaigns&Results

Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied  Het Noordzeekanaalgebied is onderdeel van de metropoolregio Amsterdam: dichtbevolkt en bedrijvig, maar ook vol met groen en veel water. Een omgeving vol tegenstellingen en soms ook tegengestelde belangen, van burgers, ondernemers en overheden. Die willen hier wonen, werken, spelen, recreëren, groeien, bouwen en investeren.

Totaalaanpak  Campaigns&Results ontwikkelde een compleet ’through-the-line’-pakket, bestaande uit o.a.: het karakteristieke beeldmerk, een huisstijl die werd uitgewerkt en doorgevoerd in een echte ‘stijl van het huis’. Met grafische elementen voor o.a. in- en outdoor signing, wagenpark, kleding, HR-tools, jaarverslagen en een geheel eigen infographic format in een eigen OD NZKG beeldtaal. En vanzelfsprekend thematische uitingen die verwoorden en verbeelden waar de OD NZKG voor staat, wat ze doen en bij welk ‘loket’ je moet zijn voor wat.

Provada | Campaigns&Results

Voor de Gemeente Leiden ontwerpt en faciliteert Campaigns&Results  sinds 2014 de deelname aan de PROVADA, de grootste vastgoedbeurs van Nederland. In 2022 werd de beursdeelname voortgezet onder de noemer de Verstedelijkingsalliantie en werd een compleet nieuw standconcept geïntroduceerd met ruimte en faciliteiten voor de 6 deelnemende gemeentes.

Scholen aan zee | Campaigns&Results

Scholen aan Zee wilde de interne en externe communicatiestromen en -vormen in kaart brengen, efficiënter organiseren en prioriteren. E.e.a. vanwege de invoering van een nieuw backoffice systeem. C&R organiseerde o.a. een breed uitgevoerd onderzoek en gaf inhoud aan een virtuele organisatiematrix waarbinnen de belangen van de 3 primaire doelgroepen; leerlingen – ouders – docenten/school gewaarborgd waren.

Progressief zoetwoude | Campaigns&Results

Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen ontwikkelde Qlikr voor Progressief Zoeterwoude (PZ) een lokale online campagne volgens een strakke contentplanning.  Via Facebook en Instagram gaf ‘PZ’ zowel inwoners als kandidaten een podium voor lokale vraagstukken, polls en stellingen en uiteraard de reactie van de lokale PZ-politici. Resultaat: betrokkenheid en dialoog.