HBA contour | Campaigns&results

Bestemmingsmarketing Holland boven Amsterdam

Voor de destinatiemarketingorganisatie (DMO) Holland boven Amsterdam is Campaigns&Results verantwoordelijk voor de strategie, creatie en realisatie van alle (destinatie)marketingactiviteiten in en voor de regio Noord-Holland Noord.

In 2017 legden wij daarvoor de basis in een strategisch meerjarenplan en regioprofiel. Daaraan ging een gedegen analyse vooraf van o.a. bezoekersdoelgroepen en -profielen (huidig en gewenst), bezoekmotieven en momenten. Strategisch werd (na breed marktonderzoek) gekozen voor 6 geclusterde gebiedsiconen in verbindende themalijnen: Natuur, Water, Kust, Hollandse historie, Tulpen&Bloemen, Agri&Food. Tegelijkertijd werd onderzocht door welke (nationale en internationale) bezoekersdoelgroepen (profielen) Noord-Holland Noord wordt bezocht en met welke bezoekmotieven en in welke periode van het jaar. Op basis van onder meer deze uitgangspunten werden jaarrond on- en offline campagnes ontwikkeld.

Campagne 2022

Eind 2021 koos HbA, na een pitch onder een viertal bureaus, voor hernieuwing van de samenwerking met C&R voor een nieuwe, z.g. endorsed imago campagne. Het campagneconcept focust op het thematisch en actiematig gericht inzetten van locals, bezoekers, ondernemers en iconen (β€˜de endorsers’) van het gebied. Zij vertellen en zoomen in op wat HbA uniek, en een (herhaal)bezoek de moeite waard maakt. De campagne bouwt door op het bestaande fundament van imago, gebiedsiconen en thema’s van Holland boven Amsterdam.

Destinatiemarketing HBA | Campaigns&Results

Disciplines

  • Destinatiemanagement en -marketing
  • Propositie, positionering, branding en strategie
  • Art & copy
  • On- en offline marketing & advertising
  • Pers & PR
  • Resultaten monitoring, analyse en rapportage
  • Animatie, film, fotografie

2024
DMO Holland boven Amsterdam stopt

Kijkend naar resultaten (fysieke en virtuele bezoekers, spontane en geholpen bekendheid en voorkeur) zijn de campagnes voor HbA heel succesvol geweest. De regio is overtuigend op de kaart gezet, vinden de 17 in HbA participante gemeenten unaniem. Desondanks besloot de DMO HbA eind 2023 de destinatiemarketing opdracht terug te geven.

Campaigns&Results zet de activiteiten voort ten behoeve van de Kop van Noord-Holland (Schagen, Den Helder, Hollands Kroon en Texel), oftewel De KOP, en begeleidt de transitie van β€˜oud naar nieuw’. En dat is eigenlijk wederom een prachtige opdracht.

HBA -