Skip to main content
Destinatiemarketing | Campaigns&Results

Destinatiemarketing

Campaigns&Results is specialist in destinatiemarketing. Vanaf de start in 2009 werken we voor uiteenlopende opdrachtgevers in dit boeiende ‘marktsegment’. Vak en opvattingen zijn sindsdien enorm veranderd. Van stads- en regiopromotie via citymarketing naar gebiedsmarketing naar destinatiemarketing. Met in toenemende mate – en terecht – veel aandacht voor duurzaam toerisme waarbij de ecologie van de omgeving en de leefbaarheid voor de inwoners centraal staan. Toerisme is een economische motor die o.a. zorgt voor werkgelegenheid, inkomsten uit bezoekers etc. maar richt zich allang niet meer op de ‘massa’. C&R verstaat de kunst om doelgerichte marketingplannen, gebiedsvisies en regioprofielen te ontwikkelen. Daarbij maken we dat soort plannen vooral ook heel concreet via creatieve en strategische marketingcampagnes. En daar zijn we bewezen succesvol in.

Kiezen om gekozen te worden In het proces van branding en positionering draait in feite alles om de gunst van de consument, de bezoeker, de potentiële fan. Met ons brandpositioningsysteem doorlopen we alle facetten die duidelijk moeten maken waar je als stad of regio voor staat en waar bezoekers op kunnen rekenen en hoe het moet voelen (…die welbekende geur, kleur en smaak).

 

Tijdens een aantal sessies vullen we o.a. de 5 B’s in; Behoefte, Belofte, Beleving, Betrekken & Behouden en Bewijs in, en bepalen en toetsen merk- en kernwaarden. De harde en zachte criteria waarop we kiezen en gekozen worden. En alles proberen we te toetsen bij de (potentiële) doelgroep. Simpelweg, net als voor een nieuw product moet een afzetmarkt zijn en moeten bezoekersprofielen (persona’s) bepaald worden. Heb je dat (…en nog veel meer facetten) in kaart dan kun je keuzes maken. Zijn we groen of blauw, hard of zacht. Zo bepaalt het welke taal je spreekt (in woord en beeld).

Identiteit | Campaigns&Results
Holland Boven Amsterdam | Campaigns&Results
Tulpen boven Amsterdam

Gastvrije Randmeren

De online activiteiten (o.a. Google Ads campagnes, social media content) van Campaigns&Results voor Gastvrije Randmeren vallen niet onder de typische definitie van destinatiemarketing. Veel meer gaat het om duiding van dit prachtige water- en natuurgebied waar weliswaar jaarrond sprake is van verblijfsrecreatie, maar waar men vooral stuurt op duurzame, verantwoorde recreatie met behoud van karakter en leefbaarheid van het gebied.

Gemeente Haarlemmermeer

Voorbeeld van een volledig ‘through-the-line samenwerking. Van propositie, positionering, merk- en kernwaarden tot en met de ontwikkeling van een nieuwe website en on- en offline campagne. Bussen, bilboarding, printadvertenties en de all-in campagne ‘Jaar van de Sport’. Behalve destinatiemarketing werd C&R ook gevraagd om vorm en inhoud te geven aan ‘De organisatiekoers’ (intern meer jaren programma) en de congressen ‘Randloos Denken’ en ‘Randloos Duurzaam’ o.l.v. Prof. dr. Roel in ‘t Veld.