Destinatiemarketing Holland boven Amsterdam

Sinds 2017 ontwikkelt, verzorgt, realiseert, bedenkt en voert C&R de on- en offline destinatiemarketing campagnes uit voor Holland boven Amsterdam (HbA). Dit is de verzamelnaam waarmee de regio Noord-Holland Noord toeristisch gezien wordt aangeduid. We doen dat tevens voor De Kop van Noord-Holland, dit is een subregio binnen HbA.

De dienstverlening bestaat o.a. uit: advertenties, folders, beursstand concept & ontwerpen, outdoor, online campagnes, mediastrategie en -inkoop, contentcreatie en -planning voor social media.

Strategie 2017 – 2021
In de eerste twee jaar richtten de HbA-campagnes zich primair op het duiden van het gebied en het vermarkten van de toeristische (gebieds)iconen. Hiervoor werd o.a. mass media ingezet om een zo groot mogelijk publiek te bereiken. In het 3e en 4e jaar werd gekozen voor meer special interest media. Afgestemd op specifieke bezoekersdoelgroepen en activiteiten. Resulterend in kwalitatief ‘betere’ bezoekers aan de website die langer bleven en meer webpagina’s bezochten.

Campagne 2022: pitch gewonnen
Eind 2021 koos HbA, na een pitch onder een viertal bureaus, voor hernieuwing van de samenwerking met C&R voor een nieuwe endorsed imago campagne. Het campagneconcept focust op het thematisch en actiematig gericht inzetten van bewoners, bezoekers, ondernemers (‘de endorsers’) van het gebied. Zij vertellen en zoomen in op wat HbA uniek, en een (herhaal)bezoek de moeite waard maakt. De campagne bouwt door op het bestaande fundament van imago, gebiedsiconen en thema’s van Holland boven Amsterdam.

Video campagnes

Tulpen boven Amsterdam

Meer weten over de Tulpen boven Amsterdam campagne? Klik hier!

Print

Ook een baanbrekende campagne? Bel of mail!