De kern van een succesvol bedrijf, merk of product is naamsbekendheid. Dit gaat heel veel verder dan een logo en een naam. Het draait om het bouwen aan een identiteit die aansluit bij de beoogde doelgroep(en). Ons merkdenken & doen helpt organisaties te ondersteunen bij het vestigen van een stevige merkidentiteit die in de markt – denk aan klanten en concurrenten – tegen een stootje kan. Onze overtuiging is dat een doordachte merkidentiteit, positionering en strategie de basis legt voor vertrouwen, herkenning en loyaliteit. Bij Campaigns&Results vertalen en ontwikkelen we waarden die de visie en missie bevestigen. We zorgen dat iedere uiting en dus iedere vorm van contact, van advertising, website, sociale media tot print volledig in lijn zijn met de merkidentiteit. Oftewel, dezelfde geur, kleur en smaak hebben. Duurzaam consistent dus.
Branding & Positionering
Kiezen om gekozen te worden
In het proces van branding en positionering draait in feite alles om de gunst van de consument, de koper, de potentiële fan. Met ons brandpositioningsysteem doorlopen we alle facetten die duidelijk moeten maken waar je als merk voor staat en waar klanten op kunnen rekenen en hoe het er allemaal uit moet zien (…die welbekende geur, kleur en smaak). We vullen in een aantal sessies o.a. de 5 B’s in; Behoefte, Belofte, Beleving, Betrekken & Behouden en Bewijs, en bepalen en toetsen merk- en kernwaarden. De harde en zachte criteria waarop we kiezen en gekozen worden. En alles proberen we te toetsen bij de (potentiële) doelgroep. Simpelweg, voor een nieuw product moet een afzetmarkt zijn en moeten kopers profielen bepaald worden. Heb je dat (…en nog veel meer facetten) in kaart dan kun je keuzes maken. Zijn we groen of blauw, hard of zacht. Zo bepaalt het welke taal je spreekt (in woord en beeld). Bij C&R geloven we niet in merken die allemansvrienden willen zijn. Als dat een drijfveer is moet de conclusie zijn dat we niet voor elkaar moeten kiezen.
Praktijk als beste bewijs
Voorbeelden van succesvolle branding en positioneringstrajecten waarin Campaigns&Results zich als strategisch communicatiespecialist heeft bewezen zijn o.a. Letselschade.com/Loonschade.com, Kop van Noord-Holland, ZOUT, Stichting Texels Museum (Ecomare, Museum Kaap Skil).