Skip to main content

Contentstrategie & Contentcreatie

Het realiseren van doelstellingen van onze relaties staat bij Campaigns&Results altijd centraal. Het resultaat telt, dat verankeren we in iedere on- en offlinecampagne. Contentcreatie en -productie zijn daarbij wat ons betreft cruciaal. Content, in welke vorm dan ook, zien we als een essentieel instrument. Het vertelt niet alleen het verhaal van het merk, het trekt de aandacht. Het legt vooral ook de basis voor een sterke band (…en de bevestiging daarvan) met je doelgroep. Die moet zich thuis, veilig, (h)erkend bij je merk voelen. Een slimme contentstrategie bouwt aan herkenning en vertrouwen en omvang van je fanbase. Content die steeds weer opnieuw scoort en overtuigt is het resultaat van o.a. constante analyse en interpretatie van bezoekcijfers. Zo doende we weten tijdig waar, wanneer en hoe we moeten bijsturen.

Contentstrategie en content creatie

De essentie van contentmarketing

De essentie van contentmarketing is het maken en verspreiden van waardevolle en relevante content. Niet alleen om nieuwe klanten aan te trekken en te bereiken, maar ook om je huidige klanten te behouden en steeds weer opnieuw te inspireren, te boeien en te binden. Dat doe je o.a. met goed geschreven verhalen die opvallen en ook echt ergens over gaan. Met unieke foto’s en illustraties, met blogs, video’s, infographics en sociale media posts. Contentmarketing is essentieel om je doelgroep te bereiken, je merkidentiteit te versterken, de betrokkenheid te vergroten en natuurlijk om merkvoorkeur te creëren en te borgen. Behalve de middelen is een strakke, logische en vooral strategische contentplanning zeer bepalend voor succesvolle contentmarketing. Spannende content ‘waar je als lezer wat aan hebt’ die met een vaste regelmaat gepubliceerd wordt, zorgt dat daar verwachtingsvol naar uitgekeken wordt!

Cijfers zeggen alles

Data analyse is leading. Het is de dagelijkse achterkant van je gelijk of ongelijk. In de contentstrategie voor een relatie hebben we gezamenlijk bepaald hoe, wanneer, waar en wat we vertellen. Een heldere analyse van de online activiteiten laat zien wat wel/niet scoort en welke boodschap wel/niet aanslaat bij de beoogde doelgroep. Het laat ook feilloos zien welke media en middelen het best scoren of juist niet. Aspecten die het totaalbeeld vormen van de online performance, als een dashboard met meters en knoppen. Door regelmatig kritisch naar resultaten te kijken en die structureel te analyseren wordt duidelijk waar ruimte is voor bevestiging of verbetering. Campaigs&Results maakt gebruik van een aantal tools voor rapportage en analyse die een essentieel middel zijn voor een succesvolle online marketingstrategie. Ze helpen om betere beslissingen te nemen, prestaties te optimaliseren en het rendement op de marketingkosten te verbeteren. We weten ons daarbij gesteund door de slimme en ervaren online marketeers van onze partner Qlikr.

Praktijk als beste bewijs

Voorbeelden van succesvolle contentstrategie en contentcreatie waarin Campaigns&Results zich als strategisch communicatiespecialist heeft bewezen zijn o.a. Letselschade.com/Loonschade.com, Kop van Noord-Holland / Holland boven Amsterdam, Gastvrije Randmeren.

Project in gedachte?

Strategisch Creatief
contact

Kabelbaan 12
2352 BL Leiderdorp

info@campaignsresults.nl

071 541 23 45

reCAPTCHA is required.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.