Letselschade.com (sinds 1990) is één van de grootste onafhankelijke letselschadebureaus van Nederland en belangenbehartiger voor slachtoffers en nabestaanden. De samenwerking met Letselschade.com – toen nog Groot Expertisebureau – begon in 2009 toen het bureau voornamelijk via B2B opdrachtgevers voor slachtoffers en nabestaanden werkte. Destijds was de trend al duidelijk merkbaar, steeds meer particulieren die zelf op zoek gingen naar hulp en bijstand in geval van letselschade. Tot die tijd vonden doorverwijzingen plaats via o.a. verzekeringsmaatschappijen. Campaigns&Results werd gevraagd mee te denken over de toekomst, welke strategische stappen essentieel konden zijn om invulling te geven aan de B2C propositie.
Letselschade.com
Zeg wat je doet
Analyse van o.a. de particuliere markt, aanbieders en zoekgedrag leverde aan aantal belangrijke conclusies op: de naam Groot Expertisebureau werd veelal geassocieerd met schadeverzekeringen als autoschade, schade aan opstal etc. Uit het online zoekgedrag bleek dat particulieren concreet zochten op ongeval, letsel, whiplash, aanrijding, etc. De toenmalige teksten en informatie waren vooral gericht op de zakelijke – B2B – markt en boden voor particulieren te weinig concrete informatie en nodigden niet uit in een ‘call-to-action’.
Campaigns&Results stelde voor te kiezen voor een even duidelijke als voor de hand liggende naamswijziging; Groot Expertisebureau werd Letselschade.com. Tevens introduceerde C&R een bij de particuliere doelgroep passende, nieuwe propositie en positionering met primaire focus op het slachtoffer. E.e.a. gecombineerd met een empathische, herkenbare beeld- en spreektaal.
Communicatie van A tot Z
De dienstverlening voor Letselschade.com bestaat o.a. uit ontwerp en bouw van de website, online marketing en strategie, clientbrochures, bedrijfsfilms, interne communicatie en acties, in- en outdoor signing, B2B-nieuwsbrieven en DM-acties.
Nieuwe huisstijl
In 2014 ontwikkelde Campaigns&Results een nieuwe huisstijl voor Letselschade (voorheen Groot Expertisebureau) passend bij de nieuwe propositie en positionering met primaire focus op het slachtoffer/ de particuliere doelgroep.
Website
Redesign, bouw en realisatieÂ
Partnership Ottenschot
In 2021 nam Letselschade een belang in branchegenoot Ottenschot Letselschade. Hiervoor verzorgde C&R de in- en externe communicatie met o.a. persberichten, e-mailings en een interne campagne om de collega’s aan elkaar voor te stellen en nader met elkaar kennis te laten maken. Met Ottenschot Letselschade verwierf Letselschade.com een strategisch belangrijk bruggenhoofd in de zo gewenste landelijke dekking.