unieke propositie:

Het grootste aaneengesloten bloembollengebied ter wereld

In het voorjaar, van half maart tot en met half mei verandert Holland boven Amsterdam in één grote, bontgekleurde bloemenzee. Het begint allemaal in maart met het krokus-seizoen. Daarna schieten de narcissen en hyacinten in bloei. En vanaf midden april tot begin mei laten de tulpen hun kleuren zien.

Hoe hoger je komt in Holland boven Amsterdam, hoe imposanter het beeld. In 2018 kozen we voor de unieke propositie het grootste aaneengesloten bloembollengebied ter wereld. Bloemen en tulpen zijn belangrijke gebiedsiconen van HbA. Daar waar bezoekers tulpen gecultiveerd kunnen beleven, zijn ze hier juist in het wild te bewonderen.

De ‘Tulpencoalitie’

Het initiatief kwam vanuit de ondernemers zelf en werd vervolgens omarmd en breed ondersteund vanuit de Destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam. Marlies Groot van HbA: “Voor HbA is de ‘tulpencoalitie’ een belangrijke mijlpaal. Vooral omdat het zo’n mooi voorbeeld is waarom samenwerken zo belangrijk is en effectief kan zijn. In de afgelopen jaren hebben we steeds uitgedragen: zoek en vind de samenwerking, versterk en verbindt elkaars aanbod en… kijk bij alles wat je doet door de bril van de (nationale en internationale) bezoeker.”

Voor de HbA-tulpenpropositie ontwikkelde Campaigns&Results een regionale, nationale en internationale (Duitsland en België) on- en offline campagne. Met o.a. huis-aan-huis flyers, speciale landingspages en diverse winacties zoals ‘Win een helicoptervlucht boven de tulpen’.

Bekijk meer werk van Campaigns&Results voor Holland boven Amsterdam