Unieke propositie Kop van Noord-Holland
Het grootste aaneengesloten bloembollengebied ter wereld
Tussen medio maart en medio mei verandert De Kop van Noord-Holland in één grote, bontgekleurde bloemenzee. Het kleurenspektakel start in maart met de krokussen. Daarna schieten de narcissen en hyacinten uit de grond en in bloei. En vanaf begin/midden april tot begin/medio mei laten miljoenen tulpen hun vele kleuren en vormen zien. Imposant. Campaigns&Results ontwikkelde binnen de destinatiemarketing opdracht voor De Kop een duurzame en unieke propositie. Nationaal en internationaal positioneerden we De Kop als het grootste aaneengesloten bloembollenproductiegebied ter wereld. Bloemen, tulpen, de agricultuur werden bevestigd als gebiedsicoon. Daar waar bezoekers op andere plaatsen in Nederland tulpen gecultiveerd beleven, zijn ze in De Kop juist ‘in het wild’ te bewonderen. De bezoekersaantallen (nationaal en internationaal) zijn sinds de start van de campagne in 2018 ‘gecontroleerd’ door het dak gegaan.
De ‘Tulpencoalitie’ - campagne Tulpen boven Amsterdam
Het initiatief kwam vanuit de ondernemers zelf en werd vervolgens omarmd en breed ondersteund. Er vormde zich de z.g. ‘tulpencoalitie’. Een mooi voorbeeld waarom lokaal samenwerken zo belangrijk is voor de regio. De campagne zorgde voor betere onderlinge samenwerking, verstandhouding, versterking en verbinding van elkaars aanbod. Ieder jaar, omstreeks begin maart organiseert de ‘tulpencoalitie’ de aftrap van het toeristisch seizoen in De Kop van Noord-Holland.
Voor de tulpenpropositie ontwikkelde Campaigns&Results regionale, nationale en internationale (Duitsland en België) on- en offline campagnes. Met o.a. huis-aan-huis flyers, speciale landingspagina’s, social media en andere winacties (o.a. helikoptervluchten boven de tulpen, slapen en fietstochten tussen de tulpen e.v.a.).