Destinatiemarketing
Campaigns&ResultsΒ heeft zich o.a. bewezen als communicatiespecialist op het gebied van destinatiemarketing. Sinds 2007 doen we de marketing voor Leiden&PartnersΒ (voorheen Leiden Marketing) en sinds 2017 voor De Kop van Noord-Holland en Holland boven Amsterdam. Eerdere opdrachtgevers zijn gemeente Haarlemmermeer en provincie Flevoland.
Doelstelling destinatiemarketing
Met destinatiemarketing zorg je ervoor dat meer mensen jouw destinatie bezoeken. De bestemming kan een stad zijn (citymarketing), een gebied of een locatie. Door het verbeteren van de zichtbaarheid en vindbaarheid van een destinatie trek je meer bezoekers, waardoor er meer geld uitgegeven wordt, ze langer blijven en vaker terugkomen. Dit heeft als resultaat dat de lokale economie ervan profiteert.
Werkwijze
Van onze klanten nemen we altijd als eerste de doelgroep, de merk- en kernwaardes en de waardepropositie onder de loep. Waarmee onderscheidt het zich van andere destinaties? Waarom zouden bezoekers hierheen moeten? Wat kunnen ze hier ondernemen? Dit uit zich in een marketingplan. Passend bij het profiel van de destinatie, de doelgroep en het budget maken we een mediamix. Wie willen we bereiken en hoe kunnen we dat het beste doen? Met deze mediamix op zak kopen we media in en ontwikkelen we de uitingen. Dat varieert van abriβs en folders tot advertenties en online campagnes. Na een campagne maken we de balans op en maken we een resultatenoverzicht. We zetten uiteen wat het heeft opgeleverd en wie en hoeveel mensen we hebben bereikt. Dit alles uiteraard in nauwe samenwerking met de klant.
Klanten
Ga naar de paginaβs van De Kop van Noord-Holland, Holland boven Amsterdam en Leiden&Partners om te zien wat wij voor hen betekenen op het gebied van destinatiemarketing.
Ook een baanbrekende campagne? Bel of mail!
Bekijk wat we nog meer doen!